برای نمایش صحیح سایت لازم است جاوا اسکریپت در مرورگر فعال باشد
تغذیه سلامتی آموزش آشپزی آسان
اخبار
عنوان خبر:
چه غذا هایی اشتها را کم می کنند
چه غذا هایی اشتها را کم می کنند آب و تمام نوشیدنی های بدون قند
زمانی که آب می نوشیم فیبر های معده کشیده می شوند و این کشش باعث کاهش گرسنگی می شود . این تاثیر مهار کنندگی اشتها بر اثر پر کردن معده ایجاد می شود با این حال باید حواستان باشد که آب مدت زمان زیادی در معده نمی ماند و در نتیجه اثر سیر کنندگی آن کوتاه مدت خواهد بود
سوپ ها :
سوپ ها علاوه بر وجود مایعات که باعث سیر شدن می شوند حاوی فیبر هم هستند و همان طور که می دانید فیبر ها مهارکننده اشتها هستند.
سبزیجات خام
سبزیجات خام سرشار از فیبر هستند و شدت احساس گرسنگی را کم میکنند به یاد داشته باشید که مصرف سبزیجات خام نیازمند جویدن بسیار زیاد است و عمل جویدن نیز در پیدایش سیری نقش دارد .
میوه های سرشار از پکتین
پکتین فیبر هایی هستند که در معده تبدیل به نوعی ژل می گردند که باعث افزایش احساس سیری می شوند . بعضی میوه ها احساس سیر بودن را بیشتر از بقیه ایجاد می کنند مثل سیب به یاد داشته باشید که میوه ها نیز مانند سبزیجات خام نیازمند جویدن زیاد می باشند .
مواد غذایی سرشار از پروتئین
مواد غذایی سرشار از پروتئین و به ویژه گوشت سفید و برخی از انواع ماهی ها عاملی برای مهار قابل توجه اشتها هستند .
تخم مرغ آب پز و سفت
تخم مرغ نیز حاوی میزان بالایی از پروتئین است . تخم مرغ سفت نوعی احساس سیری فوری و هم چنین سنگینی طولانی مدت ایجاد می کند .
غلات سرشار از کربوهیدرات پیچیده
نان برنج و گندم غلات غنی از قند های ملایمی هستند که به سرعت احساس سیری طولانی مدت برای فرد فراهم می کنند .
تبلیغات


لطفا ما را محبوب کنید




تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سایت آشپزی لیمو می باشد